A Csökkentett-szénhidráttartalmú Étrend a Hosszú Élet Titka?

2011. 04. 24

Egy újabb kísérlet bebizonyította, hogy a csökkentett-szénhidráttartalmú étrend hosszabb élethez vezethet, és ritkábban előforduló öregkorral-járó betegségekhez.

Mick Jagger A tudósok eddig is tudták, hogy a korlátozott-étrend növelheti az élettartamot bizonyos álatoknál, de most az is kiderült, hogy az öregedést is befolyásolja. Ami még különleges figyelmet igényel az eredmények közül, hogy a csökkentett szénhidrát-bevitel akkor is előnyünkre van, ha az élet korai szakaszában vesszük át. A kutatás eredményeit egy tudományos találkozón, a newcastle-i BSRA-án mutatták be, és a CISBAN nevű tudóscsoport végezte a Newcastle-i Egyetemen. A sejtöregedés teóriáját követve, mely szerint sejtek egy idő után nem tudnak többszöröződni, a tudósok megvizsgálták, hogy a korlátozott étrend milyen hatással lehet az öregedésre.

Kiderült, hogy az egerek, folyamatosan kevés táplálékhoz jutva, kevesebb öregedett sejtet halmoztak fel a májukban, és veséjükben (mindkét szerv hajlamos felhalmozni az ilyen sejteket). A CISBAN kutatói azt is megállapították, hogy a kromoszómák telomérei jobb állapotban maradtak a korlátozott étrend alatt. A telomérek a kromoszómákat védelmezik, így meggátolják a „hibák” kialakulását, ergo betegségek kialakulását. A felnőtt egereket csak kis ideig etették a különleges étrenddel, ami arra utal következtetni, hogy rövid idő alatt is hatásos lehet az étrendváltás.

Chunfang Wang, a projekt vezetője elmondta továbbá, hogy: „Sok ember hallott már az alacsony szénhidráttartalmú diétáról, és annak lehetséges pozitív hatásairól. Ezt már sok kutatás alá is támasztja.

Ugyanakkor, sok homályos folt maradt a teóriában, ugyanis jobban meg kell értenünk, hogy pontosan milyen folyamatok zajlanak be a szervezetekben a korlátozott étrend hatására. A mi kutatásunk csak olyan testrészeket vizsgált meg, amelyek közvetlenül az öregedéssel kapcsolatosak. Thomas von Zglinicki professzor, aki felügyelte a kutatást, szintén elmondta véleményét: „Igen izgalmas eredményeket hozott a kutatás az öregedő sejtek és telomérek terén, még ha csak állatokon is végezték. Így azt nem tudjuk megállapítani, hogy az embereknél is lassítja az öregedést a korlátozott étrend, de lehet ezt nem is akarjuk tudni.

Azt megtudtuk legalább, hogy a változtatás akkor is hatásos, ha az élet későbbi szakaszában következik be. Ha sikerül bebizonyítani az étrend és öregedés kapcsolatát az embereknél, az sokat javíthat az életminőségünkön.”

A kutatás eredményeit ismervén tehát elgondolkodhatunk, hogy talán tovább fogunk élni, ha mértéket tudunk tartani étkezés terén. Hiszen tudjuk, hogy mindenben kell a mértékletesség, és az arany középúttal nyerhetünk.

Íratkozzon Fel Hírlevelünkre!
Család- és keresztnév: E-mail:
Nem: férfi    
Feliratkozás a heti GyorsFogyokura.net hirlevélre.
Hozzászólások (0)

hozzászólás a Facebookon.

Mi a véleménye ? Szoljon hozzá Ön is: FogyiKlub Belépés
"A Csökkentett-szénhidráttartalmú Étrend a Hosszú Élet Titka?" kapcsolódó cikkek
Fogyókúrás Témák
Receptek
Címkékből
Keresés
Keresendő szó:
Regisztráljon a Fogyi Klubba.
Hogy hozzászolhasson cikkekhez, beszélgethessen másokkal, letölthessen táblázatokat és kiegészítő anyagok.
Regisztrált tagoknak belépés:
E-mail:
Jelszó:
 
Legnépszerűbb témák